Dec 19, 2008

segenggam tabah~~~

salam alaik,


Bertali arus dugaan tiba
Menakung sebak airmata
Namun tak pernah pun setitis
Gugur berderai di pipi
Tidak ditempah hidup sengsara
Suratan nasib yang melanda
Menongkah badai bergelora
Diredah bersendirian
Bagaikan camar pulang senja
Patah sayapnya tetap terbang jua
Sekadar secicip rezeki
Buat yang sedang rindu menanti
Segenggam tabah dipertahankan
Buat bekalan di perjalanan
Kau bebat luka yang berdarah
Kau balut hati yang calar

Telah tertulis suratan nasibmu
Derita buatmu ada hikmahnya
Terlukis senyum di bibir lesu
Tak siapa tahu hatimu
Biarpun keruh air di hulu
Mungkinkah jernih di muara
Biarpun jenuh hidup dipalu
Pasti bertemu tenangnya


tetb hati terasa nak tulis2 sekian lama tak berceloteh kat sini...tp bila da start nak menaip ilham xdatang2 lak padahal selalunye bertrafik jam ilham lalu lintas kat kepala ni..biaselaa tuh mcm interview gak bile depan org tuh terus kelu nebes katakan...mungkin saya nebes gak kot kat depan laptop ni hahaha...

=result=
semalam result dipaparkan...uitm ni suka main2kan perasaan orang..mane xnye memula dia cakap 17 patu up skit 18hb tup2 kuar 19...menguji kesabaran tul..bukan nak cakap xsabo tgk result walaupun da tau result hampehnye cuma kecuakan membunuh diri sampai xtido malam xselera makan,gosok gigi pun xkhusyuk pk punya pk nasib xteramek facialwash hafiz jdkan ubat gigi huhu
tapi penantian satu penyeksaan, akhir kuar juga...alhamdulillah terpancut kuar dr mulut,tp hati kecewa..

"kita inginkan yang indah,seindah pantai yang putih bersih....."

yea dalam hidup ni kite nak yg indah2 belaka je..kite jarang dan mmg xnak klo di bagi free pun mmg kira xnak yg xindah yg buat kita sedih+nangis+kecewa(ade ke org nak??)..


=old mAid=
serabai gila minah ni, buat saya hangat hati sungguh...
berani sungguh org gaji saya yg baru sebulan jagung duk umah saya larikan diri bersama beberapa keping not wang walid saya...baran gile!!
saya jadi xpaham,mengapa manusia sekarang da rasa xtakutkan dosatakutkan ALLAh,da xde dalam hatinya rasa bersalah bila mencuri,xde rasa pedihnya azab tuhan kelak nnt...yang dia fikir,jalan penyelesaian dari kesusahan dengan mencuri...simple.all abaut dunia,mesti di utamakan xpk akhirat kelak...xterfikir ke Allah da aturkan rezeki kita sejak b4 kita tgk dunia nih lagi...persoalannya nape kita biarkan hati terlalu cintakan dunia tetb teriang2 dia telingarku nasyid raihan antara dua cinta..

apa yang ada jarang disyukuri
apa yang tiada sering dirisaukan
nikmat yang dikecap baru kan terasa bila hilang
apa yang diburu timbul rasa jemu
bila sudah di dalam genggaman

dunia ibarat air laut
diminum hanya menambah haus
nafsu bagaikan fatamorgana
di padang pasir

panas yang membahang disangka air
dunia dan nafsu bagai bayang-bayang
dilihat ada ditangkap hilang

Tuhan.. leraikanlah dunia
yang mendiam di dalam hatiku
kerana di situ tidak ku mampu
mengumpul dua cinta
hanya cintaMu ku harap tumbuh
dibajai bangkai dunia yang kubunuh

yaRAb,janganlaa Kau golongkanku dalam golongan cintakan dunia....amin2


huhu emosi saya da xstable da..rasa nak tumbuk2 org je ozz tibo tp tulaa yg saya rasa skrg nih hehehe...ape yg saya tulis ni adalah peringatan ern kepada aisyah,ern pd saya, saya pd saya dan dr aisyah pd saya hahaha



Allahumma irhamna bil Quran, Waj'alhu lana imaman wa nuran wa hudan wa rahmah. Allahumma zakkirna minhuma nasina wa 'allimna minhuma jahilna, waj'al hulana hujjatan ya Rabbal'Alamin..

Ya Allah kasihanilah kami dengan Al-Quran, jadikanlah ia imam, cahaya dan rahmat bagi kami. Ya Allah ingatkanlah kami ketika lupa serta bimbinglah kami ketika kami tidak mengetahui serta jadikanlah Al-Quran itu hujjah bagi kami



2 comments:

IMJ_sensei said...

lyric nasheed tu ern pakai font ape aa??
takley nak bace..

areT said...

woit ern..ni syue:)tolong p blog syue utk jd follower...nak naikkan ranking nih...pasai result tu, camner..ok x